Případová studie, online marketing: Svatební fotograf Kladno

David Hašek je svatební fotograf, který fotí svatby v Kladně, Praze a ve Středočeském kraji. Zajišťovali jsme pro něj online marketingové práce, které spočívali v kompletním nastavení online prezentace na Google, na Firmy.cz a na optimalizaci webových stránek.

 

Průběh spolupráce a výsledky

1) Firemní zápis na Google

Původně jsme klienta oslovili s nabídkou optimalizace firemního zápisu na Google. Klient již delší dobu měl zájem o to, aby se jeho firemní zápis na Google zobrazoval na první straně na Google při zadání klíčového slova: "svatební fotograf Kladno". To se mu ovšem dlouho nedařilo.

Klient nám nasdílel přístup do profilu na Google a provedli jsme kompletní aktualizaci a optimalizaci profilu. Již během jednoho dne se dostavil výsledek, tzn. že jsme klientův profil dostali na první stranu na Google, když někdo hledal klíčové slovo "svatební fotograf Kladno".

Svatební fotograf Kladno - Google

 

2) Optimalizace webových stránek

Po tomto rychlém úspěchu, kdy jsem prokázali naši znalost a dovednost, nabídli jsme klientovi optimalizaci webových stránek: Svatební fotograf Kladno - David Hašek | David Hašek (david-hasek.cz). Klientův web "trpěl" na klasickou chybu webů, a sice že se zobrazoval při zadání jména klienta, tzn. David Hašek, tzn. názvu webu, ale špatně se zobrazoval při zadání klíčového slova a cílové lokace.

Zpracovali jsme optimalizační parametry pro web a vložili je do webu. Netrvalo to více než 2 měsíce a web se začal posouvat ve vyhledávání směrem nahoru. Původní pozice webu byla někde na 2. listu na vyhledávání na Google při zadání klíčového slova "svatební fotograf Kladno". Optimalizaci jsme prováděli přibližně v létě roku 2023. Dnes máme pozici webu stabilně na prvním místě. A to v kombinaci s perfektním postavením firemního zápisu na Google je velmi dobrá pozice pro získávání potenciálních zákazníků o službu klienta.

Svatební fotograf Kladno

 

3) Optimalizace fotek na webu

Klientovi jsme také doporučili, aby začal správně optimalizovat a ukládat referenční fotky ze svateb, kde fotil. Jedná se o to, že lidé stále více hledají inspiraci na Google obrázcích. Je tedy výhoda tam být a mít tam své zastoupení. Proto jsme klientovi zpracovali návrh, jak se svými fotkami má do budoucna pracovat, což se po čase ukazuje, že má potenciál pro nabírání nových zákazníků. Je totiž možné, že v rámci těchto referenčních fotek se na něj někdo z potenciálních zájemců obrátí.

Svatba Dědkův mlýn: Fotky z focení svatby - Dědkův mlýn | David Hašek (david-hasek.cz)

Svatba Dědkův Mlýn

Svatba Hrad Krakovec: Fotky z focení / Hrad Krakovec / David Hašek (david-hasek.cz)

Svatba Hrad Krakovec

 

4) Firemní zápis na Firmy.cz

Dále jsme pro klienta řešili správné nastavení firemního zápisu na Firmy.cz: Svatební fotograf David Hašek (Kladno, Kročehlavy) • Firmy.cz

Pro vyhledávání na Google je důležité, aby všechny hlavní nástroje - tzn. Firmy.cz, firemní zápisna Google i web - byly správně nastavené a optimalizované. Jako celek to posouvá web ve vyhledávání a nebrzdí ho v rozvoji celého projektu.

Klientův web jsme tedy nastavili tak, aby byl vyplněný na 100% a byl po všech stránkách reprezentativní.

 

Klientovi jsme také navrhli, že když investuje do reklamy na Firmy.cz, tzn. do tzv. "Firmy naplno", velmi snadno a levně tam může uspět. V kategorii "svatební fotograf", kteří působí v okrese Kladno, tak v té době - a platí to i dnes - není žádný fotograf, který by si platil reklamu na Firmy.cz. Tudíž jsme klientovi doporučili, ať investuje 10 Kč / den v rámci této reklamy, protože mu to zajistí první pozici v okrese Kladno, což se také stalo.

A za co jsem obrovsky rád, firemní profil pana Haška má jako titulní fotku nastavenou fotografii pana Haška. Jde o to, že většina firem, které prezentují své firmy na Firmy.cz, tak jako titulní fotku mají nastavenou budovu, ve které sídlí, nebo fotku prázdné kanceláře, kde pracují. Ale to není osobní. Většina zákazníků chce dopředu vědět, jak vypadá fotograf, který přijede a bude fotit jejich svatbu. Chce vědět, jak vypadá řemeslník, kadeřník, nebo jiný pracovní, který jim bude poskytovat nějakou službu. Takže nebát se a zveřejnit svou fotku je obrovská výhoda a zvyšuje šanci ke konverzi, tedy k objednání služby.