Případová studie, online marketing: Realitní makléř Praha 5 - Stodůlky, Řeporyje

Realitní makléř René Trčka se věnuje realitní činnosti v Praze. Primárně se soustředí na Prahu 5 - Stodůlky a Řeporyje. Tak se prezentuje i na svém webu: Realitní makléř Praha 5 - Stodůlky, Řeporyje | René Trčka (renetrcka.cz), tzn. realitní specialista na Stodůlky a Řeporyje. Klient měl zájem, abychom mu pomohli s transformací původní podoby webu, která primárně sloužila jako takový "prostor pro přehled referencí", do podoby strukturovaného a optimalizovaného webu, který bude dobře dohledatelný.

Tady bych chtěl zmínit, že se velmi pravidelně setkáváme s tím, že klienti, kteří působí ve velmi konkurenčním oboru, který navíc provozují ve velkém městě, tak mají - asi - přirozenou tendenci tvrdit, že svou profesi vykonávají nejen v tomto velkém městě, ale ještě daleko za hranice města a jsou ochotní jezdit za prací prakticky kamkoliv. To je - hlavně - pro začínající firmy a podnikatele "cesta do pekel", protože investice na reklamu ve velké oblasti je roztříštěná, tudíž není koncentrovaná. Tím pádem je drahá a s nedostatkem financí bývá neefektivní. Nemluvě o drahých provozních nákladech na přepravě a dalším. Proto je vždy lepší - pokud to jde - koncentrovat činnost do menší oblasti.

Z hlediska budování webu, který se zaměřuje na lokální službu, vždy je lepší si určit nějakou primární menší lokalitu, která bude ta hlavní a prioritní. V takto menší lokalitě je totiž mnohonásobně snadnější a rychlejší uspět v rámci organického vyhledávání, než hned svádět optimalizační boj s obrovskou konkurencí ve velikostně "nesmyslném" regionu. Je totiž lepší být "jednička" v menší oblasti, než "průměr" ve větším regionu.

 

Průběh spolupráce a výsledky

1) Firemní zápis na Google

S klientem jsme spolupráci nejprve započali na celoroční správě firemního zápisu na Google. Profil klienta jsme aktualizovali, optimalizovali a už po dobu jednoho roku se o profil staráme. Cílové klíčové slovo máme nastavené na "realitní makléř", cílení primárně na Prahu 5 - Řeporyje. S potenciálním přesahem na Prahu 5 - Stodůlky. Profil klienta má totiž adresu uvedenou na Praze 5 - Řeporyje, což je v takto konkurenčním oboru limitující a nedá se s ním příliš expandovat mimo svou domovskou městskou část.

 

 

2) Optimalizace webu

Nutno nejprve dodat, že původně web klienta byl takový "prostor pro přehled referencí", tzn. měl jistou historii a nezačínali jsme z absolutní nuly.

Klient chtěl na webu zapracovat, vytvořit klasickou strukturu, která vychází z jednotlivých realitních služeb. Tyto práce a vývoj webu jsme klientovi konzultovali, připomínkovali a následně dodali finální optimalizační parametry pro web.

Klíčová myšlenka klienta je být realitní specialista na Prahu 5 - Stodůlky a Řeporyje. Od toho se odvíjelo cílení webu.

Finální optimalizační parametry klient do webu vkládal 4.5.2024. Dnes je 14.5.2024, tedy 10 dní poté - a hlavní klíčové slovo, tedy "realitní makléř", již máme dohledatelné na skvělých pozicích na Google. A to v kombinaci s více podobami použití cílových lokalit "Praha 5 - Stodůlky, Řeporyje".

 

Web se ještě nezobrazuje na další klíčová slova na takto dobrých pozicích. Na tak velký optimalizační skok uplynulo moc málo času.

Nicméně i tak je vidět, že díky přesnějšímu a jasnějšímu zacílení webu a klíčových slov na menší lokalitu, web má mnohem větší šanci se rychle dostat na skvělé pozice. Když by klient trval na zobrazování v rámci celé Prahy, konkurence v takto velké lokalitě je obrovská a na první stránku bychom bez masivní finanční podpory pro propagaci webu nemuseli vůbec nikdy dostat.