Linkbuilding

Neohodnoceno
 
 
od 250 Kč
Kategorie Linkbuilding / Tvorba zpětných odkazů
Zvolte variantu
Kód produktu XV055 Varianta: 5 odkazů / měsíc Objednej 250 Kč
   
Kód produktu XV056 Varianta: 10 odkazů / měsíc Objednej 400 Kč
   
Kód produktu XV057 Varianta: 20 odkazů / měsíc Objednej 600 Kč
   
 

Budování zpětných odkazů (neboli linkbuilding) je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače. Cílem je propagace daného webu. Tato technika je považována za nejvýznamnější off-page faktor. Zatímco on-page techniky SEO představují úpravy přímo na stránkách, které optimalizujeme, off-page techniky představují optimalizaci mimo tyto stránky, a kromě samotného linkbuildingu sem patří například reputace stránky, její důvěryhodnost nebo geografická poloha návštěvníků stránky.

Budování kvalitních zpětných odkazů má z hlediska internetového marketingu dva dopady. Prvním je zlepšení pozice odkazované stránky ve výsledcích hledání pomocí užiti správných klíčových slov v „anchor“ textu (viditelném textu odkazu). Druhým dopadem je přivedení nových návštěvníků na stránky.

Jinak řečeno, využitím linkbuildingu se zvyšuje pravděpodobnost, že si někdo někde přečte odkaz na dané stránky a klikne se na ně. Větší počet odkazů značí, že se na tyto stránky pravděpodobněji dostane potenciální zákazník.

 

Cíle linkbuildingu

  • zlepšení pozice webové stránky ve vyhledávání, což vede k nárůstu návštěvnosti z vyhledávačů
  • nárůst návštěvnosti webové stránky přes zpětné odkazy
  • větší crawl budget

Linkbuilding tedy zvyšuje obchodní cenu webové stránky.

 

Metody linkbuildingu

  • Registrace do katalogů
  • Výměna odkazů
  • Nákup odkazů
  • Publikování článků na cizích webech
  • Účast v diskuzních fórech a komentování článků
  • Vytváření podpůrných stránek a propagačních blogů
  • Spolupráce s bloggery
  • Sociální sítě

 

Kdo je linkbuilder?

Linkbuilder je člověk, který si udržuje mnoho kontaktů, má přehled o trhu klienta, pro kterého pracuje, a je kreativní ve své práci. Díky tomu je schopen komunikace a navazování spolupráce s partnery (například majiteli webových stránek). Jeho prací je vytvářet přidanou hodnotu webovým stránkám, která ústí ve zvýšené návštěvnosti a konverzích aj.

 

Placený a neplacený linkbuilding

Neplacené pozice získané linkbuildingem mají vyšší efektivitu a jsou bezpečnější. Je za nimi však velké úsilí a spousta času, neboť je potřeba správně vymyslet partnerství, navrhnout je a navázat, proto by měl být linkbuilder kreativní.

 

Aktivity spojené s budováním zpětných odkazů

K linkbuildingu patří následující aktivity:

  • Využívání sociálních sítí a sdílení obsahu
  • Umisťování odkazů na relevantní weby
  • Komunikování s okolím skrze profesionální PR články, diskuze a blogy
  • Tvorba podpůrných webů (mikrostránky)
  • Získávání kvalitních odkazů
  • Tvorba vyváženého a atraktivního odkazového profilu

 

Proces budování zpětných odkazů

Jednotlivé kroky procesu linkbuildingu se mohou v závislosti na linkbuilderovi lišit, avšak obecně by se daly rozdělit takto:

  1. Analýza klienta (činnosti, tržní pozice, cíle, zdroje,…)
  2. První doporučení – taková, která jsou na první pohled jasná a zřejmá (např. zda je vůbec vhodné dělat linkbuilding)
  3. Analýza současného stavu webu, odkazového profilu a stanovení potenciálu obsahu
  4. Průzkum trhu a konkurence
  5. Analýza dat z analýzy klíčových frází a porovnání s daty z Google Analytics a konzultace rozvoje obsahu
  6. Vizualizace struktury stránek a interního prolinkování
  7. Tvorba person
  8. Stanovení strategie linkbuildingu
  9. Realizace
  10. Vyhodnocování naplňování strategie

 

Strategie linkbuildingu

Prvním krokem pro určení strategie linkbuildingu je analýza odkazového profilu webových stránek klienta a partnerů. Tak lze najít potenciál pro další zkvalitňování. Následně je provedena analýza celého trhu působnosti klienta, především jeho konkurentů. Na tomto základě je stanovena strategie linkbuildingu, tj. soubor jednorázových i dlouhodobých aktivit.