Tím, že na stránce webu je hlavní nadpis, sdělujete návštěvníkovi a vyhledávačům o čem asi nadepsaná stránka bude pojednávat. Protože každá podstránka webu by měla být na jiné téma, tak by tomu tématu a stránce by měl odpovídat i jedinečný nadpis.
My kontrolu stránky na přítomnost h1, h2 a dalších nadpisů děláme v rámci SEO optimalizace.
Hlavní nadpis h1
Hlavní nadpis stránky se musí označit formátem h1 a měl by obsahovat důležité klíčové slovo pro danou stránku.
Někdy je hlavní nadpis označen jako H1, Nadpis, Nadpis 1, Nadpis h1, Nadpis H1.
V administraci moderních webů je možnost při psaní nebo vkládání textu na stránku označit nadpis příslušnou odpovídající hodnotou. Tuto možnost většinou najdete v pásu nástrojů v rozklikávacím menu v položce pro formátování textu. Není vidět na první pohled a tak budete muset možná trochu pátrat.
Zápis nadpisu h1 ve formátu html vypadá takto: <h1>SEO služby</h1>
- Z hlediska SEO optimalizace webu je to velmi důležitá informace jak pro lidi, tak pro vyhledávače
- Každá stránka webu by měla mít pouze jeden hlavní nadpis h1
- Další podnadpis se označí jako h2
- Následující nadpisy ve struktuře stránky by měly být označeny h3 a níže
Že máte nadpis na stránce v h1 poznáte buď v administraci, případně zkontrolujete zdrojový kód stránky, kde nadpis má na tento tvar: <h1 >Hlavní nadpis</h1> .
Shrnutí
- Na stránce má být pouze jeden hlavní nadpis h1, ideálně obsahující klíčové slovo
- Po hlavním nadpisu následuje běžný text, označovaný jako "Format" nebo běžný text, či jen text
- Nadpis dalšího odstavce se potom označí nadpisem h2
- Pokud máte ještě další podnadpisy, měly by být označeny h3
- Základem je aby h1 a h2 byl na stránce pouze jednou. Všechny ostatní nadpisy mohou být h3 a výše