Analýza klíčových slov pomáhá zjistit, jaká slovní spojení používají běžní uživatelé při hledání na internetu. Analyzuje konkrétní tvary, synonyma, jejich hledanost a konkurenčnost.
Při tvorbě webových stránek pomáhá přeložit zaběhlý jazyk majitele stránek do jazyka návštěvníků. Takže odstraní odborné a nesrozumitelné výrazy a nabídne, jakými výrazy je nahradit, aby jim návštěvníci rozuměli.
Příklady, kdy je analýza klíčových slov vhodná
- U e-shopu pomůže analýza zjistit, jaké vlastnosti nabízených produktů lidé hledají. Takže lze ty vlastnosti lépe popsat, nebo nabídku rozšířit o produkty s hledanými parametry.
- Lze rozšířit nabídku o nové značky, které lidé hledají.
- Použitím jiného názvosloví lze zvýšit návštěvnost. Např.: moto přilby jsou hledanější, než moto helmy
- Lze navrhnout vhodnou strukturu webu, aby se v něm lidem dobře hledalo a procházení jim připadalo logické. Např.: přesunout málo hledané parametry pod tlačítko podrobné vyhledávání, a např. z velmi hledaných parametrů udělat hlavní kategorie.
- Podle analýzy klíčových slov lze navrhnout obsahovou strategii a budovat kvalitní obsah.