Vlastnosti microsite

Definovat vlastnosti microsite a odlišit ji od klasického firemního webu je pro některé klienty problém. Pokud mezi ně patříte, nezoufejte. Připravili jsme pro vás stručný souhrn klíčových vlastností mikrostránek. Za pár minut budete mít jasno!

Doporučujeme microsite použít i v případě, že jste malý podnikatel, nebo mará firma, která se zabývá úzkým segmentem nějakého oboru. I pro takové firmy, podnikatele a živnostníky může být microsite naprosto dostačující.

 

Klíčové vlastnosti microsite

  • Využitelnost pro menší projekty - microsite je ideální pro projekty, které se nevyplatí vytvářet v rámci rozsáhlého firemního webu a pro které by současně samostatně stojící web většího rozsahu byl příliš náročný.
  • Úzké obsahové zaměření - vhodné pro propagaci produktu, služby nebo aktivity, pro kterou není na korporátním webu dostatek prostoru nebo vyžaduje odlišný přístup.
  • Možnost specifického a velmi přesného cílení na úzkou cílovou skupinu - snaha o zasažení cílové skupiny je důležitá z mnoha důvodů. Mezi ty největší patří fakt, že neplatíte za oslovování lidí, kteří ve vaší cílové skupině nejsou.
  • Jednoduchá a přehledná webová prezentace - dobře použitelná prezentace s jednoduchou navigací, u které uživatel na první pohled ví, k čemu slouží.
  • Snadno použitelná správa obsahu - microsite může být doplněna o administrační rozhraní, které je upraveno přímo pro daný účel a používá se tedy maximálně jednoduše.
  • Výhodné vlastnosti pro internetový marketing - u většiny internetově-marketingových aktivit se lépe pracuje s jednoduchými stránkami, které mají jediný cíl, než s celky spíše heterogenních stránek.
  • Integrace se sociálními sítěmi - sociální sítě nelze ignorovat, naopak je třeba jejich potenciálu využít.
  • Schopnost fungovat jako doplněk hlavní webové prezentace - microsites se mohou s firemním webem dobře doplňovat.
  • Zdroj odlišení od konkurence - buďte první ve svém oboru, kdo na microsite vsadí.
  • Provoz na samostatné internetové doméně - samostatná adresa vztahující se k prezentovanému produktu či službě přispívá k lepšímu pochopení záměru stránky ze strany uživatele. Název produktu či služby obsažený přímo v názvu domény má také větší váhu pro vyhledávače.
  • Možnost propojení s jinou značkou - resp. brandem, což se hodí např. v situaci, kdy nějaký produkt či službu připravujete ve spolupráci s vaším partnerem.

 

 

Další specifické vlastnosti microsite

  • Tvorba microsite je velmi rychlá, což vám umožňuje okamžitě reagovat na situaci na trhu.
  • Může působit jako doplněk hlavní webové prezentace nebo úplně samostatně, obě varianty jsou bez problémů možné.
  • Graficky se může mikrostránka odlišovat od hlavní prezentace, což se hodí zejména pro ty klienty, kteří mají díky variabilitě portfolia spíše heterogenní cílovou skupinu. Grafika microsite se pak zaměří na určitou cílovou skupinu, která odpovídá komunikovanému produktu či službě.
  • Možnosti optimalizace pro vyhledávače a PPC kampaně.
  • Výsledkem dobrého microwebu by měl být i virální efekt, kdy mezi uživateli dojde ke spontánnímu odkazování na microsite, doporučování jejího obsahu mezi známými apod. To je často vhodné stimulovat marketingovými aktivitami v sociálních sítích.