SEO: být na předních místech ve výsledcích vyhledávání nestačí

To, že se odkaz na vaši stránku objevuje na první stránce ve výsledcích vyhledávání a většina uživatelů na něj klikne, ještě pořád není zárukou vašeho úspěchu.

Uvědomte si, že vy potřebujete, aby návštěvník, který zavítá na váš web přes odkaz ve výsledcích vyhledávání, aby ho hned neopustil, naopak aby na vašem webu nějakou dobu zůstal. Nezapomínejte, že zákazník se zpravidla nerozhodne ke koupi okamžitě, ale informace o daném produktu nebo službě vyhledává i na jiných webech.

 

Obsah, klíčová slova a zpětné odkazy ovlivňují umístění ve výsledcích vyhledávání

Pro co nejlepší umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání musíte zajistit, aby se na nich nacházel skutečně užitečný a jedinečný obsah a s takovými klíčovými slovy, která co nejlépe vystihují daný produkt nebo službu, jež na svých stránkách propagujete. A dále aby na vaši stránku vedl dostatečný počet opravdu kvalitních odkazů i z jiných důvěryhodných webů. Užitečný a jedinečný obsah by sám o sobě měl uživatele dostatečně motivovat k tomu, aby na něj odkazoval. A vězte, že to, zda se budou v anchor textu těchto odkazů nacházet klíčová slova, není až tak podstatné. Ostatně i proto je ta vazba mezi klíčovými slovy a zpětnými odkazy na následujícím obrázku znázorněna jako slabší.

 

Poutavý titulek, popis stránky a náhled stránky rozhoduje o tom, zda uživatel klikne na odkaz ve výsledcích vyhledávání

Ovšem ani umístění odkazu na váš web na prvním místě ve výsledcích vyhledávání nestačí. Na ten odkaz totiž musí ještě někdo kliknout, a proto je vhodné věnovat dostatečnou pozornost nejen správnému popisu stránky, titulku, ale i grafickému zpracování. Uvědomte si, že uživatel, který něco hledá třeba přes seznam, se rozhoduje, zda na daný odkaz klikne i podle toho, jak daný web vypadá v náhledu. Bohužel ani v okamžiku, kdy na odkaz vedoucí na vaše stránky někdo klikne, nemáte vyhráno.

 

Konverzní poměr ovlivňuje mnoho faktorů

Vaše stránka se musí především rychle načíst, korektně se zobrazovat ve většině webových prohlížečů, a to v nejběžnějších rozlišeních a kromě toho musí i dobře vypadat. A především se na ní musí nacházet relevantní a aktuální obsah, protože to nejhorší, co můžete udělat, je, zákazníka na stránku nalákat, a pak mu zobrazit něco úplně jiného, než hledal nebo mu zobrazit informace, které jsou zastaralé a nemají už žádnou hodnotu. Popis služby nebo produktu musí být naprosto srozumitelný. A vzhledem k tomu, že zákazník nejspíš nenajde na dané stránce veškeré informace, které potřebuje, měl by být jeho pohyb po vašem webu co nejvíce intuitivní. Návštěvník by nikdy neměl tápat, kde, co najde, z každé stránky by mělo být možné se dostat na úvodní stránku a na stránky, kde se nachází další podstatné informace. Neméně významným faktorem je pak důvěryhodnost samotné firmy, která daný web provozuje a v neposlední řadě pak kvalita daného produktu nebo služby, kterou nabízí. A vězte, že pokud nebude daný produkt nebo služba dostatečně kvalitní a nikdo o něj nebude mít zájem, tak jsou další investice do SEO a marketingu naprosto zbytečné.