Přínos analýzy klíčových slov pro klienty

Analýza klíčových slov se provádí z důvodu zjištění, co lidé na internetu vyhledávají. Přesněji řečeno jaké přesné fráze zadávají při hledání konkrétního předmětu jejich zájmu. Je důležitá ve všech životních fázích webového projektu.

 

Analýzu klíčových slov budete potřebovat v těchto případech

  1. před vytvoření webu či e-shopu pro vytvoření strukturu webu, správných URL adres a hierarchie produktových skupin
  2. po spuštění internetového projektu pro zjištění na jaká klíčová slova vyhledávače nalezli konkrétní webové stránky
  3. a dále doporučuji provádět analýzu klíčových slov pravidelně s cílem zvyšovat přirozenou návštěvnost webu

 

Přínos analýzy klíčových slov pro klienty

Při práci s klienty často zjišťuji, že při detailním procházení analýzy klíčových slov a nově vytvořené struktury webu a e-shopu dochází k dalším poznatkům

  1. klient většinou přehodnotí svoji dříve vytvořenou strukturu, protože je postavená na názvech, skupinách a pořadí produktů podle katalogů a ceníků a ne podle toho, jak návštěvníci hledají jejich produkty a služby v jakých skupinách a v jakém množství
  2. analýza klíčových slov klientům odhalí skutečné potřeby návštěvníků webu z hlediska sortimentu a sezónnosti – což se často velmi liší od zažitých představ
  3. tato analýza pak často slouží pro nákupní oddělení jako podklad pro stanovení objemů nákupů a jejich načasování podle sezónnosti

 

Plánovač klíčových slov

Plánovač klíčových slov je nástroj, který vám jednak klíčová slova vyhledá. A pak vám je naplánuje například do reklamních sestav pro PPC kampaně.

  • plánovač pro klíčová slova hledaná na Googlu provádí aplikace Google Ads, která vám připraví návrh klíčových slov a zároveň v ní můžete spravovat reklamní kamaně, pokud přes tato klíčová slova chcete navádět návštěvníky na váš web
  • plánovač klíčových slov pro Seznam naleznete v aplikaci Sklik, který umí v podstatě to samé

 

Klíčové slovo

Klíčové slovo je výraz skládající se z jednoho či více slov, která lidé zadávají do internetových vyhledávačů při hledání toho, co je zajímá. Může to být jedno slovo, například "protein", dvě slova s předložkou jako příprava na "syrovátkový protein" nebo více slov. Například "levný syrovátkový protein", čemuž se anglicky říká “long tail keyword”.

  • všeobecně platí, že cílení na jednoslovná klíčová slova je těžší než cílení na víceslovné klíčové fráze

 

Hledanost klíčových slov

Hledanost klíčových slov je důležitá pro prioritizaci jejich významu. Samozřejmě na nejvíce hledaná klíčová slova se zaměřují všichni, kteří optimalizují weby pro vyhledávače. Dostat se s nimi na první stránku vyhledávačů je stále těžší. Proto se dopuručuje zaměření na méně hledaná klíčová slova, která jsou většinou víceslovná. Například s 3-4 slovnou klíčovou frází se dostanete na první stranu výsledku vyhledávání podstatně snadněji a rychleji.

  • například hledanost klíčového slova pokladna na Googlu je měsíčně 2 900, eet pokladna 1 900 a eet pokladna cena už pouze 50 – to pouze pro představu, jak dramaticky klesá hledanost klíčových slov s jejich délkou
  • hledanost klíčových slov i s měsíčním vývojem zjistíte v nástrojích Google Ads, Sklik a Collabim
  • jak vidíte, analýza klíčových slov je zásadní aktivita pro všechna rozhodnutí, které s vytvářením webu a e-shopu souvisí – a je jedno, v jaké realizační fázi se nachází