Optimalizace webu pro lokální služby

Optimalizace webových stránek pro lokální služby je velmi důležitá věc, která dokáže přivést velmi levně mnoho nových zákazníků. Je proto důležité tuto záležitost nepodcenit a plně se jí věnovat. Lokální SEO nabízí velmi cílenou online marketingovou reklamu s možností okamžité akce. Nejlepší na tom je, že se na něj dá cílit zcela zdarma. Není tedy potřeba chodit po městě a vylepovat letáky na sloupy nebo platit za reklamy v místních novinách, které mohou, ale nemusí být viděny potenciálním zákazníkem, kterého skutečně zajímají Vaše produkty nebo služby.

Milióny zákazníků každý den vyhledávají služby a produkty, které mohou pořídit v jejich nejbližším okolí. Určitě s tím máte vlastní zkušenosti. Lokální SEO je zaměřeno právě na tyto zákazníky. Díky němu totiž vyhledávač poskytne relevantní výsledky, na základě zákazníkova dotazu a jeho aktuální poloze. Pokud jsem zrovna v Kolíně a jako podnikatel potřebuji najít novou účetní, která by se mi starala o vedení účetnictví, postačí mi v Google vyhledávači zadat výraz “vedení účetnictví Kolín” - což bude také pravděpodobně nejdůležitější klíčové slovo i pro tuto paní účetní - a Google mi na základě dotazu poskytne ty nejrelevantnější výsledky, jaké dokáže, tedy nejlépe optimalizované výsledky webů a firemních zápisů místních účetních. Ukáže mi ty nejbližší výsledky a zároveň zkušenosti jejich klientů na základě získaného hodnocení.

 

Způsoby zařazení se v lokálním SEO na nejlepší pozice

Pro náš případ pracujeme s konkrétním případem klíčového slova "vedení účetnictví Kolín". Web paní účetní Křivánkové byl ještě v únoru 2019 při zadání klíčového slova "vedení účetnictví Kolín" až na čtvrtém listu ve vyhledávači na Google. Po měsíci od zahájení optimalizace došlo k výraznému posunu, který se dokonal přibližně v září 2019. Výsledkem je, že na první straně na Google má paní účetní Křivánková celkem tři výsledky. Firemní zápis na Google, pomocný web na lokální služby a svůj hlavní web.

Lokální seo

1) Google firemní zápis

Na základě dlouhodobých statistik Google vyhodnotil, že třetina lidí klikne v případě lokálních služeb na firemní zápis na Google. Proto je tedy více než důležité se této optimalizaci věnovat a optimalizovat svůj firemní zápis na Google tak, aby se ten váš dostal do první trojky, která je viditelná na úvodní stránce v mapce.

 

2) Pomocný web pro lokální služby

Běžnou praxí u lidí, kteří se zabývají lokálními službami je to, že jejich klientela není pouze z jednoho jediného města, nebo konkrétního místa. Takový lokální podnikatel běžně jezdí za klienty z okolí, který často dosahuje rádiusu 20 - 40 km.

Běžně neplatí, že by hlavní web takové podnikatele byl optimalizaný na všechny města, městečka a obce v tomto rádiusu. A také platí, že kdyby tomu tak bylo a web by byl optimalizovaný na všechna místa v rádiusu podnikání podnikatele, nebyl by tento hlavní web úplně přehledný. Proto doporučujeme a praktikujeme to, že na tyto jednotlivá města, městečka a obce v rádiusu podnikání daného podnikatele pracujeme s pomocným webem, který obsahuje jednotlivé pomocné stránky a podstránky, které jsou pouze "mostem" k zaujetí zákazníka a dovedení ho na hlavní web klienta.

Pomocný web se mnohem lépe optimalizuje, když se cíleně zaměří jen na konkrétní vybrané klíčové slovo v kombinaci s jednotlivými městy, městečky a obcemi v rádiusu podnikání podnikatele. Díky tomu se nám i v případové studii podařilo dostat pomocný web na vyšší pozici, než je hlavní web paní účetní Křivánkové.

 

3) Hlavní web získá body navíc

Oba výše uvedené body způsobí to, že i když cílový, resp. hlavní web není úplně nejlépe optimalizovaný na lokální služby, tak samotný traffic, provázanost zpětných odkazů a hlavně uživatelská praxe prokliků, tak si Google tento hlavní web vytáhne na lepší pozici, protože to Google vyhodnotí, že je o web zájem a přiřadí mu lepší rating než konkurenčním webům.

Přesto doporučujeme nespoléhat na sílu firemního zápisu na Google a pomocného webu, ale je důležité svůj hlavní web kvalitně optimalizovat.