Nadpis h1, h2, h3 - jak je správně používat?

Tím, že na stránce webu je hlavní nadpis, sdělujete návštěvníkovi a vyhledávačům o čem asi nadepsaná stránka bude pojednávat. Protože každá podstránka webu by měla být na jiné téma, tak by tomu tématu a stránce by měl odpovídat i jedinečný nadpis.

My kontrolu stránky na přítomnost h1, h2 a dalších nadpisů děláme v rámci SEO optimalizace.  

 

Hlavní nadpis h1

Hlavní nadpis stránky se musí označit formátem h1 a měl by obsahovat důležité klíčové slovo pro danou stránku. 

Někdy je hlavní nadpis označen jako H1, Nadpis, Nadpis 1, Nadpis h1, Nadpis H1.

V administraci moderních webů je možnost při psaní nebo vkládání textu na stránku označit nadpis příslušnou odpovídající hodnotou. Tuto možnost většinou najdete v pásu nástrojů v rozklikávacím menu v položce pro formátování textu. Není vidět na první pohled a tak budete muset možná trochu pátrat.

Zápis nadpisu h1 ve formátu html vypadá takto: <h1>SEO služby</h1>

 

  • Z hlediska SEO optimalizace webu je to velmi důležitá informace jak pro lidi, tak pro vyhledávače
  • Každá stránka webu by měla mít pouze jeden hlavní nadpis h1
  • Další podnadpis se označí jako h2
  • Následující nadpisy ve struktuře stránky by měly být označeny h3 a níže

 

Že máte nadpis na stránce v h1 poznáte buď v administraci, případně zkontrolujete zdrojový kód stránky, kde nadpis má na tento tvar: <h1 >Hlavní nadpis</h1> .

 

Shrnutí

  • Na stránce má být pouze jeden hlavní nadpis h1, ideálně obsahující klíčové slovo
  • Po hlavním nadpisu následuje běžný text, označovaný jako "Format" nebo běžný text, či jen text
  • Nadpis dalšího odstavce se potom označí nadpisem h2
  • Pokud máte ještě další podnadpisy, měly by být označeny h3
  • Základem je aby h1 a h2 byl na stránce pouze jednou. Všechny ostatní nadpisy mohou být h3 a výše