Kolik času SEO vyžaduje?

SEO je dlohodobější proces a nedá se nastavit jedním kliknutím. Při dobře zvolené strategii je však mnohem snazší se na přední pozice dostat.

Každá oblast podnikání a prezentace na internetu má svá specifika, optimalizace pro vyhledávače je tak pro každý web individální a vyžaduje čas, pozornost a trpělivost.

 

Faktory ovlivňující optimalizaci stránek

  1. Google nereaguje ihned – změny provedené na webu se indexují až po určité době a dochází také až k následnému hodnocení kvality stránek.
  2. Autorita a důvěryhodnost stránky hraje svou roli – stránka s existujícím kvalitním obsahem již řadu let bude mít vždy lepší podmínky, než stránka nová, svou roli tak hraje i konkurence.
  3. Nejasná pravidla hry – v současnosti není algoritmus Google, na základě kterého se stránky zobrazují ve výsledcích vyhledávání, veřeně dostupný. Všechny navrhované postupy pro zlepšení pozic ve vyhledávačích se doporučují, protože byly otestované v praxi napříč různými weby a byly vyhodnoceny jako relevantní a funkční.
  4. SEO se vyvíjí – nejenom Google mění pravidla hry, ale i např. očekávání uživatelů se mění. Internet zkrátka používáme trochu jinak než dříve (např. stránky prohlížíme pomocí mobilních zařízení), nemůžeme tedy používat stejné techniky jako v minulosti.
  5. SEO je potřeba dělat postupně – nejde očekávat, že si zaplatíte SEO agenturu, dáte jí např. dvacet tisíc, ona vám vypracuje analýzu, udělá pár změn na stránce a jste za vodou – jednorázové akce tohoto typu na chvíli pomohou, ale v dlouhodobém horizontu funkční nebudou, je potřeba na všem pracovat postupně a nenechat stránku několik měsíců bez povšimnutí.
  6. Obsahová strategie – pokud se vydáte cestou obsahového marketingu, bude nutné věnovat dost úsilí vytvoření kvalitního plánu na řadu měsíců dopředu, spěch se nevyplácí.
  7. Organický prostor se stále zmenšuje – časy, kdy bylo ve vyhledávání vidět jen pár reklam a deset organických výsledků jsou již pryč – Google nabízí doplňující infromace jako mapy, počasí, texty písní, definice, matematické vzorce, apod. – vše toto zabírá místo dalším výsledkům vyhledávání a všichni dobře víme, že druhá stránka Google jakoby neexistovala..
  8. Silná konkurence – pokud vystupujete v oboru se silnou konkurencí, bude vždy těžké je přetlačit, obzvláště pokud nemáte vlastní USP (konkurenční výhoda) nebo více peněz na marketing.

 

Zde tak můžeme vidět, že nejde jenom o to něco na stránce nastavit – dobré je si vše promyslet a pak se postupně vrhnout do úprav a dodržovat jistý dlouhodobější plán.