Jak tvořit zpětné odkazy?

Zpětné odkazy jsou jednou z cest, jak se o vás mohou uživatelé internetu doslechnout. Někdy se jim také říká externí zpětné odkazy, neboť vedou z cizího webu. Oproti němu existují také interní zpětné odkazy, o kterých se v linkbuildingu příliš nemluví, ale jsou stejně důležité.

Každý majitel webu či e-shopu si přeje, aby na jeho stránky chodilo co nejvíce návštěvníků. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je umisťování zpětných odkazů. Než je ale začnete „rozhazovat“ všude okolo, měli byste znát pár základních pravidel.

 

Vlastní prolinkování webu

Než tedy začnete vytvářet externí odkazy, zamyslete se, zda máte dobře prolinkované stránky. Máte přehledné menu, které logicky rozděluje váš eshop? Máte v patičce odkazy na dopravu nebo možnosti platby, které váš zákazník může využít? Používáte drobečkovou navigaci, aby se orientoval ve struktuře webu? Pokud na tyto otázky odpovídáte ano, je to skvělé.

Jeden z nejdůležitějších důvodů, proč vytváříte interní zpětné odkazy, jsou uživatelé. Nedovolte, aby se váš potenciální zákazník na stránkách ztratil a naštvaně z webu odešel. Dalším důvodem je tzv. linkjuice, neboli hodnota webové stránky, kterou předává odkazující stránka stránce, na kterou se odkazuje.

 

Tvořte vlastní obsah

Další pravidlo, kterého byste se měli držet, je tvoření vlastního obsahu. Vy jste, nebo byste alespoň měli být, odborníci na téma vaší stránky. Ukažte to tedy svým zákazníkům a vytvořte obsah, který zaujme a vzbudí zájem. Obsah, který návštěvníci vyhledávají, a který je dovede až do nákupního košíku s vaším zbožím.

Ať už vytvoříte kategorii novinky, blog či zajímavosti, vždy by měl být obsah relevantní k vašemu webu. Pokud si s gramatikou nejste jistí v kramflecích, dejte text ke kontrole copywriterovi. Ten jej přetvoří do takové podoby, která bude lahodit očím i uším.

Při tvorbě externích zpětných odkazů je vždy lepší, když se zákazník dostane na stránku, která mu s něčím pomůže či vysvětlí a dál nasměruje. Tím je právě blog či aktualita. Z článku pak můžete dál odkazovat na kategorii, službu či určitý produkt a přinutit tak zákazníka ke koupi.

 

Externí zpětné odkazy

Pokud si myslíte, že máte skvělý web, začněte tvořit zpětné odkazy. Pro jejich tvorbu existuje také spousta pravidel. Web podle pravidel PARA by měl být:

1. Populární

2. Aktuální

3. Relevantní

4. Autoritativní

Pokud splníte alespoň druhou a třetí podmínku je to dobré, pokud k tomu přidáte i čtvrtou, je to velmi dobré a pokud splníte i tu první, našli jste skvělý web.