Jak dělat SEO efektivně a levně

Optimalizace pro vyhledávače. SEO. Téměř každý o něm slyšel. Málokdo ví, jak na něj. A přece je to pro potřeby menších a středně velkých firem tak jednoduché. SEO se dá dělat levně a afektivně.

Někteří z vás si už jistě dohledali, co tato zkratka znamená – Search Engine Optimization – optimalizace pro webové vyhledávače. Pojďme se tedy podívat na SEO z praktického hlediska. Připravili jsme si pro vás článek se shrnutím 20% činností, které vám přinesou 80% výsledků.

 

Co je SEO a proč ho dělat

Nyní to zkusíme trochu lidsky: SEO = činnosti, které váš byznys udělají dohledatelnější ve vyhledávačích. Nejde jen o lepší pozice. Jde o dohledatelnost vašeho byznysu.

 

Způsoby, jak být dohledatelnější na internetu

Dohledatelnost webu

  • zobrazuji se na lepších pozicích
  • zobrazuji se na více klíčových slov
  • zobrazuji se ve výsledcích vyhledávání obrázků /videí
  • zobrazuji se ve více vyhledavačích než jen google.cz a seznam.cz

 

Dohledatelnost firmy

  • dohledatelnost ve výsledcích vyhledávání ve firemním zápisu v Google Moje Firma
  • dohledatelnost ve výsledcích vyhledávání ve firemním zápisu na firmy.cz
  • dohledatelnost v důležitých lokálních/oborových rejstřících

 

 

5 důvodů proč dělat SEO

  1. Budou k vám chodit relevantní návštěvníci

    Tedy za předpokladu, že nebudete na web psát texty bez rozmyslu.
  2. Vybudujete si důvěru u zákazníků

    Dohledatelnost na klíčová slova totiž zahrnuje tvorbu obsahu. Takového, který lidem poskytne odpovědi na jejich otázky. Mnoho dotazů do vyhledávačů má podobu „produkt XY recenze“, „služba XY zkušenosti“, „jak používat XY“… a mnoho dalších. A pokud na tyto uživatelské dotazy chcete být vidět, musíte na ně mít odpovědi. Budete tak muset tvořit lepší popisy produktů / služeb, lépe prezentovat jejich přínosy, zveřejňovat recenze, poskytovat návody, sepisovat tipy a triky atd. Zkrátka přinášet lidem hodnotu.
  3. Zvýší se povědomí o vaší značce

    Pokud budete ve vyhledávačích pravidelně na očích, lidé si vás zapamatují.
  4. Je trvalé

    Způsobů, jak se zviditelnit na internetu je mnoho. PPC reklama. Reklama v obsahové síti. Reklama na sociálních sítích. Reklama tuhle, reklama támhle. Všechny tyto způsoby jsou ve správných rukách velmi efektivní. Jenže… musíte je platit. Stále. Jakmile přestanete, můžete se s výsledky rozloučit.  
    Návštěvnost z vyhledávačů (pokud nebudete zneužívat nekalých praktik) vám zůstane. Trvale. A to i v okamžiku, kdy se o SEO na chvíli přestanete starat. (Pozor na konkurenci! Všichni se snaží zlepšovat. A když zaspíte, předběhnou vás.)
    Jakmile jednou přidáte kvalitní obsah na web, nikdo ho nesmaže. Když upravíte texty, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání (titulky a metapopisky), nikdo vám je nepřepíše. (Tj. většinou… Google občas zobrazí relevantnější text než to, co jste si napsali.)
  5. Je levné

    Pokud tedy víte, co dělat.

 

Shrnutí

  • SEO není o pozicích, ale o dohledatelnosti.
  • O SEO je vhodné se zajímat i přes to, že přináší hodnotu pomalu. Přináší ji totiž dlouhodobě a pomáhá vám budovat vztah se zákazníky.
  • A nakonec: Zjišťujte, co vaše zákazníky zajímá. Podle toho jim nabídněte stránky s vhodnými odpověďmi. Uděláte jim tak službu a oni vám to oplatí svým kladným vztahem k vám.