Google Business – nástroj, který firmy často podceňují

S bezplatnou službou Google My Business jste se už určitě setkali – díky ní lépe upozorníte na vaši firmu a zákazníci získají během okamžiku více možností jak vás kontaktovat. Jaké další výhody přináší a proč ji využívat? Přečtete si o tom v našem článku.

 

V čem je často problém?

Na službu Google My Business firmy často zapomínají, nebo jí nepřikládají dostatečnou důležitost. Přitom se jedná o další z mnoha účinných nástrojů, které vám mohou pomoct získat nové zákazníky.

Mnoho firem nemá svůj firemní profil na Googlu dostatečně vyplněný – nevidí v něm zkrátka potenciál. Neuvědomují si totiž, že firemní zápis se nezobrazuje pouze při vyhledávání brandového dotazu (tedy názvu vaší firmy). Nezřídka kdy nebrandové dotazy dalece převyšují ty brandové.

Co si z toho vzít? Vyplňte svůj profil na Googlu opravdu pečlivě a lidé získají mnohem více možností jak vás kontaktovat. Vše na jednom místě.

 

Kde se zobrazuje?

Zápis se zobrazuje na SERPu (neboli „Search engine results page“), což je stránka výsledků vyhledávání. Vyjede vám, když do internetového vyhledávače Google zadáte název firmy. V desktopové verzi ho najdete na pravé straně vedle výsledků vyhledávání.

Dále se zobrazuje v tzv. „Local Packu“. Co to znamená? Pokud se pohybujete v online prostředí, nejspíš jste už někdy vyhledávali určitý obchod, nebo restauraci ve vaší lokalitě a v horní části vyhledávání se objevily tři top místní podniky. Tzv. „Local Pack“ se objevuje u lokačních dotazů, či dotazů, u kterých by vás daná lokalita mohla zajímat.

Zápis vaší firmy se samozřejmě zobrazí také v Google mapách. Jak to funguje? Když si do vyhledávání zadáte například slovo „restaurace“, objeví se vám v mapě štítky restaurací s firemním zápisem a na levé straně potom jejich názvy, adresy, hodnocení a další informace. Z jednoho místa tak můžete prokliknou na jejich web, zavolat, poslat email nebo spustit navigaci přímo do restaurace.

Všechny zmíněné možnosti existují také v mobilní verzi.

 

Největší výhody? Milion rozšíření

Do firemního zápisu můžete doplnit velké množství různorodých informací – od produktů přes obecný popis firmy až k údajům o konkrétních službách. Google tuto službu navíc neustále inovuje a nabízí nová rozšíření.

Rozšíření vždy závisí na kategorii firmy, do které je zařazena. Pokud vlastníte restauraci, můžete zde například přidat položky z vašeho menu. Jste-li majitelem hotelu, nabízí se vám skvělá šance upozornit na nepřeberné množství atributů – můžete poukázat na luxusní vybavení pokojů, možnosti stravování, nebo zajímavé volnočasové aktivity.

Samozřejmostí je také možnost vložení všemožných fotek (produktů, interiérů, sportovních týmů, cukrářských výtvorů) a dokonce i videí (máte jedinečnou šanci představit svůj výrobní postup nebo produkty). Zpětně si potom můžete dohledat, kolik měla která fotka zobrazení a využít tuto informaci do budoucna.

 

Potřebujete správně a hlavně pořádně vytvořit, nebo upravit váš firemní zápis na Google Business? Neváhejte nás kontaktovat.